Un Punt Polèmic de la reforma laboral…

Enllaç

Un Punt Polèmic de la reforma laboral…

Quan es va aprovar la reforma laboral, vaig impartir alguns seminaris sobre la mateixa.

En tots ells em va passar el mateix. Les persones assistens creien, en la seva majoria, que l’únic punt “polèmic” era la facilitat/flexibilitat per acomiadar.

Doncs bé, a part d’explicar els detalls sobre les noves causes que justificaven els acomiadaments per causes econòmiques, la mobilitat funcional…també vaig insistir molt en un nou model de contracte que “portaria cua”: el contracte de treball per emprenedors.

Doncs bé, aquest contracte ja està recorregut al  tribunal constitucional; bàsicament pel que fa referència al seu període de prova. Atenció : 12 mesos.

El contingut del recurs, resumit és el següent:

“Se ha planteado la inconstitucionalidad de la incorporación de un período de prueba de una amplitud tal que, claramente, se convierte más en un mecanismo de generación de un espacio abierto a la posibilidad de un despido sin causa (ni indemnización) alguna, que a la comprobación de la aptitud laboral del trabajador. Además, se trata de un  período de prueba de una duración fija, sin relación alguna con la dificultad o complejidad de las competencias que se pretenden probar, lo que muestra a las claras su real condición de mera excusa para permitir la resolución unilateral del contrato por parte del empresario, intentando la sustitución de empleo temporal por un empleo “fijo” de nombre, que en realidad no es tal.

Así, el contrato de apoyo a emprendedores se nos muestra como una vuelta de tuerca más en el proceso de precarización generalizada de nuestro mundo laboral, actuando frente a la “dualización” del mercado de trabajo por la vía de su superación aparente (el contrato es formalmente indefinido, y como tal figura en las encuestas) y su profundización real (el contrato incorpora un período de despido libre suficiente para que el empresario que lo desee pueda eludir los efectos de dicha fijeza, sin que eso le impida seguir utilizándolo subsiguientemente para efectuar una rotación acelerada del personal contratado).”

Ara, a part del recurs el constitucional, (tenim una sentència, en el link que us adjunto a l’inici d’aques escrit ) en la que es declara ilegal que l’empresa finalitzi aquest període de prova sense cap tipus d’indemnització.

Només és un pronunciament d’un cas sobre el que encara es pot presentar recurs. Però això sí, podria no ser el darrer…seguirem informant 😉

Roman

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

w

S'està connectant a %s